al 2 weken in McLeodganj- yoga, regen en veel meer - Reisverslag uit Mcleodganj, India van Bianka Mueller - WaarBenJij.nu al 2 weken in McLeodganj- yoga, regen en veel meer - Reisverslag uit Mcleodganj, India van Bianka Mueller - WaarBenJij.nu

al 2 weken in McLeodganj- yoga, regen en veel meer

Door: Bianka

Blijf op de hoogte en volg Bianka

08 Augustus 2014 | India, Mcleodganj

ik zou niet kunnen zeggen dat de afgelopen 2 weken echt spannende dingen zijn gebeurd, maar de tijd vliegt toch voorbij. Om 6.30 uur opstaan, aankleden en de berg op lopen naar de yogastudio. Om 7.00 uur beginnen wij met pranayama en die zijn erg krachtig en deels moeilijk om te leren. Daarna hebben wij een korte pauze om dan verder te gaan met de asthanga yoga les. Om 11 uur zijn wij klaar en dan verlang je ook naar een echte pauze. Meestal gaan wij iets ontbijten en dan terug naar accommodatie om iets uit te rusten. Om 2 uur hebben wij dan theorie les en om 5 uur de Hatha yoga les en daarna nog een beetje chanten. Als ik dan weer op de klok kijk is het al 19 uur en bijna weer donker. Sinds afgelopen donderdag hebben ook nog vanaf 12 tot 14 uur anatomie les . Dus de dag zit nu echt vol met lessen. Iedereen was al ziek en had keelpijn, korts en /of diaree . Zelfs Vijay ons guruji was ziek. Inmiddels doen de deelnemers van de hatha yoga training geen asthanga yoga lessen meer volgen omdat zij het te zwaar vinden. Ik probeer wel nog 2 lessen te volgen want het is ook inspiratie voor mij. S´avonds gaan wij meestal nog gezellig iets eten en daarna naar huis. Dharamsala zelf is erg touristisch en shops en restaurants zitten naast elkaar. Het regent veel en krachtig en je wordt binnen enkele minuten behoorlijk nat. De kleding drogt niet meer helemaal, maar da ween je wel aan. Dat is het leven hier als Yogini 6 dagen per week! En morgen om 9 uur sta ik weer op mijn yogamatje want dat is waarvoor ik hier ben. Groetjes, Bianka

• 09 Augustus 2014 - 12:51

Mareille Van Es:

Lieve Bianca,
    Heb bewondering voor je grote inzet.
    Het klinkt heel puur. Je krijgt er uiteindelijk veel energie voor terug.
    Wens je een fijne tijd toe.
    Veel plezier met je yogivrienden.
    Veel gr. van Mareillle.

• 24 Augustus 2014 - 21:55

Ineke Hendriks:

Hoi Bianca,

Dapper hoor!
    Geniet er nog even van daar, en breng veel wijsheid mee terug!

Groetjes Ineke.